TV1 TV2 MTV3 Nelonen Sub
11.30
13.00
14.00
14.10
15.00
15.05
15.55
16.25
16.55
17.00
17.10
13.00
14.15
14.25
14.55
15.45
16.30
17.00
17.24
13.10
14.05
14.10
14.40
15.35
16.35
17.00
17.05
17.30
17.55
13.30
14.00
14.30
15.00
16.00
16.25
16.55
17.00
17.50
14.30
15.00
15.30
16.00
16.30
17.00
18.00
18.30
19.00
19.50
20.00
20.30
20.55
18.00
18.50
19.00
19.10
19.15
19.20
20.00
20.30
18.00
18.30
19.00
19.20
19.30
20.00
18.45
18.55
19.00
19.30
20.00
20.57
18.00
18.05
19.00
19.30
20.00
20.30
21.00
21.55
22.55
23.05
23.10
04.00
21.00
21.50
22.05
00.15
00.40
02.00
03.00
04.00
21.00
22.00
22.20
22.25
22.35
23.35
00.30
01.00
02.00
21.00
22.00
23.00
23.10
23.15
23.20
23.50
00.45
01.15
01.45
02.00
21.00
22.00
23.00
00.00
00.30
01.30
Rekisteröidy!
Rekisteröidy käyttäjäksi, niin Telkku muistaa suosikkisi myös huomenna. Voit kirjautua nyt myös Facebook tililläsi!
X

Grand One 2012

SEAT Leon FR

HAASTE

Kuinka kertoa SEAT Leon FR -mallin urheilullisesta ajettavuudesta bannerissa? Entä miten lunastetaan SEATin "Koe ajo" -lupaus, kun lähimpään SEAT-liikkeeseen on tietokoneen ruudulta hieman matkaa?

TAUSTAA

SEATin slogan on jo pitkään ollut "Koe ajo." johtuen hyvistä ajo-ominaisuuksista ja tutkimustuloksista. Auto Bildin testin mukaan SEAT Leon FR on yksi markkinoiden eniten ajonautintoa tuottavista autoista (16/2009). SEAT Leon FR on ollutkin jo pitkään yksi luokkansa myydyimmistä autoista. Vuonna 2011 "Koe Ajo." -kattoteema jalkautettiin ”Koeaja itsesi Barcelonaan” -konseptiksi, jossa jokainen SEATin koejanut osallistui Barcelonan matkan arvontaan. SEAT Leon FR:n kohdalla kampanja haluttiin laajentaa myös verkkoon. Perinteinen "osallistu ja voita" lähestyminen tuntui kuitenkin liian päälle liimatulta, eikä olisi tuonut esille Leon FR:n rata-ajomaisia ominaisuuksia.

RATKAISU

Aktivoidaan ihmisiä tarjoamalla heille mahdollisuus virtuaaliseen koeajoon. Pelillisessä ratkaisussa ihmiset pääsivät koeajamaan SEAT Leon FR:ää kilparadalla ja kilpailemaan parhaasta kierrosajasta. Koukuttavuuden lisäksi pelissä oli paljon enemmänkin, sillä parhaiden aikojen ajaneiden kesken arvottiin matka Barcelonaan, jossa voittaja pääsi tällä kertaa ihan oikean SEATin rattiin.

Näistä lähtökohdista päädyttiin rakentamaan SEAT Leon FR:lle muusta automainonnasta erottuva verkkomainos, jossa jäljiteltiin kohderyhmän nuoruudesta tutun klassikkopeli Slicks 'n Slice -tyyliä. Ajamalla SEAT Leon FR:llä verkkomainoksessa kuluttajilla oli mahdollisuus voittaa matka SEATin kotimaahan Espanjaan. Suunnittelun lähtökohtina käytettiin pelattavuutta, viihdyttävyyttä ja mahdollisimman pitkää SEATin kanssa vietettävää aikaa. Samalla luotiin "virtuaalisen koeajon" ja visuaalisen ilmeen keinoin mielleyhtymää urheilullisen rata-ajon ja sporttisen SEAT Leon FR:n välille.

TULOKSET

Kaikkiaan 24 147 pelaajaa kilpaili parhaasta kierrosajasta keskimäärin 33 minuuttia per pelikerta. Kaiken kaikkiaan kuluttajat viettivät SEAT pelin kanssa aikaa yli yli 566vuorokautta. Kampanjan seurauksena SEAT Leon FR rekisteröintien määrä kasvoi 25 % per kuukausi koko loppuvuoden 2011. Ennen kampanjaa autoja oli rekisteröity 32 kappaletta (1-5/2011) ja kampanjan jälkeen 56 kappaletta (6-12/2011). Tällä myynnillä SEAT Leon FR on yksi suomen myydyimmistä GTI-autoista vuonna 2011.

Kampanja-aika:
Telkku.com 16.6. – 1.7.
MSN.fi 20.6.

Mainosnäytöt:
8 644 861

Eri kävijät:
475 574

Laajennukset:
320 925

Pelikerrat:
24 147

Vietetty aika keskimäärin:
33 minuuttia

Vietetty aika yhteensä:
566 vuorokautta

ASIAKAS:

Auto-Span Oy
Jari Salmi, Brand Manager
Kimmo Vainio, Toimitusjohtaja

MEDIATOIMISTO:

Voitto
Asiakkuusjohtaja: Raisa Summanen
Strateginen Suunnittelija: Juha Halmesvaara
Suunnittelija Trainee: Nora Pelkonen

MAINOSTOIMISTO:

N2
Suunnittelujohto Alex Nieminen
Asiakkuusjohto Reeta Hietalahti
AD Jarno Luotonen
Copywriter Mika Herrala
Graafinen suunnittelu Markus Tourunen/ Pauli Kervinen

TUOTANTO:

ÖÖÖ
Flash Andrei Niemimäki
Ohjelmointi Janne Argillander
Projektijohto Miko Viitakoski ja Matias Suhonen

Työn URL:

http://www.ooo.fi/grandone/seat